Slavenu logotipu slēptās nozīmes

Viena no grafisko dizaineru visvairāk redzamajiem un zināmajiem darbiem ir dažādu kompāniju logotipi. To veidošana ir sarežģīts process, jo logotips būs tas, ar ko cilvēki šo firmu saistīs un radīs asociācijas. Daudzi zināmi zīmoli ir izmantojuši dažādas tehnikas, lai piesaistītu cilvēkus, kā arī dažreiz logotipā ieslēpj kādu it kā apslēptu nozīmi. Šāda tipa logotipi, protams, izraisa cilvēku interesi, jo daudzi šos logo zina, taču reti kurš zina arī par tajos ieslēpto vēstījumu. Piemēram, visiem zināmais Makdonalds. Daudziem šķiet, ka tas lielais M burts ir vienkārši palielināts nosaukuma pirmais burts – tā tikai izskatās, taču patiesībā tajā ir ieslēpts psiholoģiskais aspekts. Atbilstoši slavenā psihologa Freida teoriju forma, kura izmantota šajā logotipā asociējas ar barojošas sievietes krūti. Ar šādu metodi ātrās ēdināšanas iestāde cenšas piesaistīt pēc iespējas vairāk cilvēku. Un šķiet, ka šī metode strādā, jo Makdonalds ir visnotaļ iecienīta un apmeklēta ēstuve. Arī Londonas muzejs ir izdomājis īpašu piegājienu savam logotipam. Varbūt šis logo nav tik plaši pazīstams, taču noteikti ir pelnījis nokļūt šāda tipa logo sarakstā. Tajā ir attēlotas pilsētas ģeogrāfiskās robežas dažādos laikos. Savukārt spilgtās krāsas domātas tam, lai vairāk ieinteresētu jauniešus. Mitsubishi firma izveidojās tad, kad apvienojās divas kuģu būvētavas. Jaunās firmas logotips izveidojās apvienojoties abu iepriekšējo firmu logo – trīs ozola lapas un trīs briljanti. Turklāt arī pats nosaukums – Mitsubishi – tulkojumā nozīmē trīs briljanti. Google logotips, visticamāk, ir pazīstamākais logo pasaulē. To ir redzējuši ļoti daudz cilvēki. Pats logotips ir ļoti vienkāršs – tikai burti, kuri ir nosaukumā. Taču tie ir dažādās krāsās. Grafisko dizaineru mērķis bija radīt labi saprotamu logo, kuru var viegli iegaumēt un kurš ir bez liekiem specefektiem. Tas arī norāda uz uzņēmuma dinamisko attīstību un rotaļīgo raksturu. Daudzi esam redzējuši arī TV kanāla Animal Planet logotipu – arī sastāv no burtiem, taču tie ir no dažādiem zaļajiem toņiem. Arī viens burts ir apgriezts kājām gaisā. Būtībā šis logo ir domāts kā džungļu un pirmatnējo instinktu simbols, kā arī tas ir paredzēts dažādai mērķauditorijai. Ir arī slavena ASV kompānija – NBC, kura logo arī Latvijā daudzi atpazīst. Tas izskatās, kā krāsaina pāva aste, kura ir izplesta. Tas ir tāpēc, ka tajā brīdī, kad grafiskie dizaineri izstrādāja šo logo, šī kompānija piederēja elektronikas firmai, kura tikko bija sākusi krāsaino tv ražošanu. Tāpēc arī šis krāsainais simbols – reklamēja jaunos krāsainos televizorus. Bija piedāvājums arī logo taisīt kā taureņa vai varavīksnes formā, taču šāds variants tika uzreiz noraidīts. Pāvs, protams, ir daudz oriģinālāks par varavīksni vai taureni. Un tad vēl ir slavenais dzēriens Pepsi. Šis uzņēmums savu logo ir mainījis vairākas reizes (kas ir visai drosmīgi, jo cilvēkiem var jaunais logo nepatikt, tāpēc ja ir vēlme mainīt logo, tad jābūt par to pārliecinātam. Šobrīd Pepsi logo ir aplis, kas sastāv no trim krāsām – sarkanas, zilas un pa vidu baltas viļņotas līnijas. Būtībā šīs ir ASV karoga krāsas (kaut gan ir vairākas valstis, kuru karogos ir šīs krāsas). Interesanti ir tas, ka par šī logotipa nozīmi ir uzrakstīts aptuveni 27 lpp garš ziņojums. Principā šajā ziņojumā skadrots tas kā šis logo ir saistīts ar saistīta ar Pitagora teorēmu, Zemes magnētisko lauku, relativitātes teoriju utt.