Nezināmās logotipu nozīmes

Viena no grafiskā dizaina biežāk radītajām un pazīstamākajām lietām ir uzņēmumu logo. To radīšanai vienmēr tiek veltīts daudz darba un laika, jo logotipu radīšana ir būtiska. It īpaši tas ir svarīgi, ja uzņēmums kļūs populārs un atpazīstams – neviens uzņēmums neplāno nekļūt populārs, tāpēc logo ir liela nozīme. Bieži vien logotipos ir kaut kas apslēpts vai iekodēts, par ko daudzi cilvēki nezina vai arī vienkārši to nav pamanījuši. Šoreiz apskatīsim dažus pasaulē zināmus zīmolus, kuru logotipos ir kaut kas apslēpts. Ne katra kompānija iedomājas savā logo kaut ko apslēpt vai ietvert ko interesantu. Varbūt arī šīs kompānijas ir kļuvušas tik populāras, jo to veidotāji ir iedomājušies interesantus logotipu izkārtojumus. Visiem ir zināma kompānija Amazon – internetveikals, kas pārdod pilnīgi visu. Tieši tas ir ietverts arī logo. Logotips patiesībā ir ļoti vienkāršs – firmas nosaukums un apakšā bultiņa. Ja ieskatās, tad var redzēt, ka bultiņa norāda no burta A uz burtu Z – tas nozīmē arī to, ka šai internetveikalā iespējams iegādāties visu no a līdz z. Pie tam, bultiņa arī atgādina smaidu – tas savukārt liecina par to, ka uzņēmums ir draudzīgs un atvērts. Sūtījumu kompānijas FedEx logotipā var saskatīt bultiņu starp burtiem E un X. Patiesībā to ir diezgan grūti pamanīt – nācās ilgāku laiku skatīties, kamēr varēja to ieraudzīt. Teorētiski tā simbolizē kompānijas ātrumu un precizitāti (nezinu gan kā bultiņa ko tādu simbolizē, bet nu pieņemsim, ka tā ir). Tour de France nav gluži uzņēmums, taču visiem zināmas sacensības. Arī šajā logotipā, ja ieskatās, var vārdā Tour var saskatīt riteņbraucēju. Arī dzeltenajam aplim ir nozīme – sacensību uzvarētājam iedod dzeltenas krāsas krekliņu, tāpēc arī šāda krāsas izvēle. Slavenā Toblerone šokolāde – tik garšīga un neaizmirstama. Arī šajā logotipā varam saskatīt ko jaunu (arī tad, ja tas jau ir skatītis n-tās reizes). Ieskatoties logo attēlotajā kalnā mēs varam redzēt lāci. Tas ir tāpēc, ka šo šokolādi sākumā ražoja Bernē, kas tulkojumā nozīmē lāču pilsēta. Skaisti un vienkārši, turklāt diez vai daudzi šajā kalnā bija paši saskatījuši lāci. Slavenais zīmols adidas – visi zina arī šo logo. Patiesībā tam bijuši divi dažādi logo. Sākotnējajam logotipam bija svītras sakārtotas tādā kā lapiņas vai ziedu formā, taču jaunajā logo svītras tika sakārtotas kalna formā ar domu, ka sportistiem jācenšas, lai sasniegtu pašu virsotni. Ļoti atbilstošs logo. Riepu ražotāja Continental logotipā varam ieraudzīt tādu kā 3D riepas zīmējumu. Kur tieši? Pašā sākumā – burti C un O rada šādu efektu. Tur gan nedaudz jāieskatās, lai saskatītu vēlamo attēlu. Kāpēc BMW izmantota balta un zila krāsa? Kara laikā BMW lidmašīnām gatavoja dzinējus, tāpēc logo centrs it kā atgādina helikoptera propelleri, kad tas griežas, taču īstenībā tās ir Bavārijas karoga krāsas. Tā ir vieta, kur radās BMW, tāpēc gribēja izmantot Bavārijas karogu, taču tas netika atļauts, tāpēc krāsas samainīja un tas sāka atgādināt jau iepriekš minēto propelleri. Ieguvums visiem. Savukārt Mercedes slavenā trīsstaru zvaigzne simbolizē kompānijas vadošumu stilā un kvalitātē. Lai arī gadu gaitā Mercedes ir nomainījis savu zīmola izskatu ne vienu reizi vien, lielākoties šī zvaigzne logo tomēr saglabājas. Ļoti vienkāršs logo, kas atpazīstams ikvienam.