Logotipu tendences

Arī logotipiem ir dažādas tendences. Tāpat kā apģērbā, aksesuāros, frizūrās vai kur citur. Arī logotipi iet līdzi laikam un seko dažādām izmaiņām pasaulē un tehnoloģiju attīstībā. Un protams, ir arī nemainīga klasika – melnbalti, šrifta un ģeometrisko formu logotipi, kuri ir vienmēr aktuāli. Gluži kā mazā melnā kleitiņa. Viena no tendencēm, kas ir aktuāla jau vairākus gadus – ļoti vienkārši logotipi. Krāsu palete ir maza (parasti viena vai pāris krāsas), kā arī logo formas ir vienkāršas. Šādi logo ir labi ar to, ka tos var labi iegaumēt un, piemēram, ir iespējams viegli uzzīmēt vai uzrakstīt. Daudziem vienkāršajiem logotipiem ir tikai pašas firmas nosaukums un nekā lieka. Galvenais, lai ir skaidri saprotams firmas nosaukums vai simbols. Neskaidri un pārāk sarežģīti logotipi var radīt dažādus pārpratumus vai neskaidrības. Latvijā šādi vienkāršie logo ir, piemēram, Rīgas Miesniekam vai Rūjienas saldējumam. Pasaules mērogā šādi logo ir HP, Subway, Avast. Pēdējā laikā kļuvuši aktuāli tā saucamie hand made logotipi. Tie ir dažādi kaligrāfijas un akvareļu tehnikā veidotie logotipi, kuri šobrīd ir diezgan populāri, taču paredzams, ka šī popularitāte varētu kristies. Vēl šajā grupā ietilpst ar roku rakstītie logo, kuri atšķirībā no iepriekšminētajiem hand made logotipiem, neizies no modes vēl kādu laiciņu. Šo logotipu pluss ir to oriģinalitāte – tie noteikti atšķiras no citiem logo, kā arī tie izceļas. Taču tiem ir arī mīnuss – dažreiz ar roku rakstītais nosaukums ir rakstīts stilizēti vai skaistā fontā, taču to nav tik viegli salasīt vai citreiz to var izlasīt nepareizi. Savukārt negatīvie laukumi logotipos ir izmantota jau vairākus gadu desmitus. Vispār tā ir veca metode, taču šobrīd tā atgriežas modē un pašlaik tā ir diezgan aktuāla. Tas nozīmē, ka logotips tiek tā kā izgriezts. Šādi logo izskatās ļoti oriģināli, tie paliek atmiņā, kā arī tajos var ieslēpt dažādas slepenas bildes vai simbolus. Šāda tipa logo ir, piemēram, FedEx. Līnijās veidotie logo ir tādi, kuri tiek zīmēti izmantojot viena biezuma pārtauktas vai nepārtrauktas līnijas. Bieži šādus logo zīmē uz vienkrāsaina fona vai attēliem. Šāda tipa logo varam redzēt, piemēram, Pārlielupes pirtniekiem, beetle, Yatya. Tie ir līdzīgi vienkāršā stila logotipiem, taču tie izskatās daudz modernāk un mūsdienīgāk. Šie logotipi ļoti bieži izskatās ļoti skaisti – arī vienkārši kā skaists attēls, nevis tikai kā uzņēmuma logo. Modernais retro jeb vintage stilā veidots logo ir dekoratīvs, tas izstaro kvalitāti un pieredzi. Tie izveidoti retro stilā, taču ar mūsdienīgiem paņēmieniem un efektiem. Šāda tipa logo ir, piemēram, bāram Kļava. Tie ļoti labi piestāv tieši apkalpošanas servisu uzņēmumiem. Animēti logotipi dod šiem zīmējumiem iespēju tā kā atdzīvoties. Tie ir dažādi interaktīvie logo – tajā kaut kas kustās, mainās vai kā līdzīgi. Protams, šādus logotipus var apskatīt tikai atbilstošās ierīcēs – uz papīra to uzdrukāt nebūs iespējams. Var protams uzdrukāt daļu no šī attēla, taču to nevar izdarīt tā, kā tas oriģināli ir paredzēts. Arī izdrukājot visas bildes, ko logo iespējams redzēt, vēlamais efekts nebūs tāds pats kā skatoties kustīgo logo. Logotipa pārklāšanās un krāsu pārejas arī ir modē jau daudzus gadus. Ļoti daudz uzņēmumi izmanto šādu stilu, piemēram, MasterCard, Kabi, asana, Cloud Service. Šādi logo izskatās apjomīgi un ļoti vienkārši.