Cik izmaksāja populāro firmu logo

Logotipa izveide ir grafiskā dizainera darbs. Cenas par šādu darbu var būt visdažādākās. Nav tādas vienas konkrētas cenas, jo viss atkarīgs no dažādiem faktoriem. Atkarīgs no pasūtītāja vēlmēm, termiņa, apjoma un citām lietām. Arī dizaineri ir dažādi – profesionāļi ar lielu pieredzi un talantu saņems vairāk nekā iesācēji, kuri vēl nav atraduši savu nišu. Visiem, protams, interesē cik ir izmaksājuši slavenu zīmolu logotipi, jo tos pazīst visā pasaulē un tie reklamē milzīgas kompānijas un populārus produktus. Slavenās datorkompānijas Microsoft logotips, kuru daudzi redz ieslēdzot savu datoru, izmaksāja tieši 0$. Kāpēc tā? Jo Microsoft paši izveidoja savu logotipu un nepieaicināja nevienu grafisko dizaineri. Turklāt, Microsoft logo patiešām ir gana vienkāršs, tāpēc, lai tādu uztaisītu nav nepieciešams speciālists. Arī ikvienam pazīstamais Google logotips ir izmaksājis apaļu nulli. No pašiem pirmsākumiem līdz šodienai Google logo ir piedzīvojis daudz pārmaiņu. Protams, gan sākotnējo versiju, gan vēlāku versiju izveidoja paši Google darbinieki. Tas tika izveidots bezmaksas programmā GIM – atraiskredits. Visai loģiski, ka kompānijas, kas saistītas ar datorprogrammām pašas sev izgatavojušas logo. Turklāt arī Google logotips ir pietiekami vienkāršs un visiem skaidri saprotams. Bet interesanti ir arī tas, ka neko par savu logotipu nav maksājusi Coca Cola. Šī kompānija nemaz nav saistīta ar datoriem. Kā gan viņiem tas izdevās? Šo logo izgudroja 1886. gadā – tad, kad vēl tādi grafiskie dizaineri nebija uzsākuši savu darbu tā, kā mēs to pazīstam šobrīd. Šo logo izdomāja kompānijas izveidotāja partneris. Viņš piedāvāja visiem zināmo Coca-Cola nosaukumu, jo domāja, ka divi burti C reklāmās varētu labi un iespaidīgi izskatīties. Viņš diezgan ilgi izmēģināja dažādus variantus un šriftus, lai atrastu ko oriģinālu un piemērotu, līdz nonāca līdz tam, ko mēs jau tagad visi pazīstam. Savukārt slavenais Twitter par savu logo jau ir kaut ko maksājis – 15 dolārus. Visai smieklīga samaksa. Arī Twitter nepasūtīja logotipa izveidi pie grafiskā dizainera. Twitter šo simbolu iegādājās kādā fotobankas portālā, un šī attēla autors nopelnīja tikai 6 dolārus. Oriģinālais zīmējums gan ir nedaudz uzlabots un pamainīts, tāpēc tas izskatās savādāk nekā pašā sākumā. Principā to padarīja modernāku nekā tas bija pašos pirmsākumos. Nike nopirka savu logo par 35$ no kādas grafiskā dizaina studentes. Nike izveidotājs piedāvāja šai studentei piepelnīties un uzzīmēt logotipu viņa firmai. Viņš studentei maksāja 2$ par stundas darbu. Tad nu atliek izrēķināt cik stundas darba prasījusi šī logotipa izveide. Pepsi logotips ir vairākas reizes mainīts. 2008. gadā grafiskie dizaineri atjaunoja Pepsi logotipu un par šo darbu saņēma aptuveni 1 miljonu dolāru. Nu jau beidzot parādās visai iespaidīga summa. Pepsi protams jau tajā laikā bija liela un bagāta kompānija, tāpēc mierīgi ko tādu varēja atļauties. Citas kompānijas, kuras tikko sākušas savu darbību vēl nevar atļauties tērēt šādas summas par logotipu. Arī neskatoties uz to, ka logotips ir ļoti svarīgs. Savukārt BBC jaunais (1997. gada) logotips izmaksājis 1,8 miljonus dolāru. Visai iespaidīga summa par trīs baltiem burtiem melnos kvadrātos. Visai vienkāršs logo (iepriekš viņiem bija logo, kur bija attēlots Zemes aplis ar burtiem zem tā). Tāpēc arī ir grūti noteikt kāda būs samaksa par grafiskā dizainera darbu. Varbūt, ka pats logo beigās ir ļoti vienkāršs, taču arī līdz šai idejai ir jātiek.